Het laatste stuk van onze reis!

13 mei 2010 - San José, Costa Rica

Vandaag zijn we al weer aangekomen bij ons laatste hotel, waar we ook onze reis begonnen zijn 3 weken geleden. Hier is het nog een beetje relaxen, de tassen vol proppen en ons opmaken voor de terugreis van morgen.

Het was al weer een tijdje geleden, maar we hebben zo ver in de jungle gezeten, dat er nog geen internet was. Na ons verblijf in Monteverde zijn we door gereisd naar Manuel Antonio. Een prachtig plaatsje aan de kust met een dito nationaal park. Hier zijn we dan ook 2 dagen geweest. En daar hebben we aapjes, neusbeertjes, aapjes, wasbeertjes, aapjes, toekans, aapjes, luiaards en nog veeeel meer aapjes gezien! Die luiaards brachten ons trouwens op een goed idee, in de ochtend wandelen en ´s-middags luiaardje spelen aan het prive strand van het nationaal park. Hier was het overigens goed op je spullen letten, want de aapjes en de wasbeertjes lagen op de loer. Het was komisch om te zien hoe verschillende spullen van mensen ¨gejat¨ werden door deze dieren.

Na deze dierentuin zijn we via de kust doorgereisd naar Sierpe. Van hieruit werden we met een speedboot richting ons verblijf in Drake Bay gebracht. Hier verbleven we in een hutje op een park welke gerund werd door een familie. Erg primitief allemaal, maar supergezellig. De familie bekommerde zich echt om ons. De eerste dag zijn we met de speedboot naar het nationaal park Corcovado geweest. Hier hebben we weer een hele beestenboel gezien. Eenmaal terug bij de lodge wilde ik nog lekker even in zee gaan zwemmen. Zo gezegd zo gedaan, maar al snel zag ik een boomstam in het water drijven, dacht ik.... Totdat hij begon te bewegen en ik zag dat het een krokodil was. Een baby krokodil weliswaar, maar ik was toch rap het water uit! De 2de dag zijn we met de speedboot naar een klein eilandje gegaan waar we gingen snorkelen. Tijdens deze 25 kilometer lange boottrip hebben we dolfijntjes gezien, echt super mooi om dat in het wild te mogen aanschouwen. Helaas verliep de rest van de dag wat minder. Tijdens het snorkelen werd eerst ik ziekjes en daarna was Lot aan de beurt. Eenmaal aan land ging het gelukkig snel wat beter, behoudens de zandvliegjes die ons helemaal lek beten. Ik denk dat ik wel 200 rode plekjes op mijn voeten en benen had. De snorkeltrip die in de middag gepland stond hebben we wijslijk overgeslagen en zijn op het strand gebleven. Al snel werden we weer opgepikt voor de terugreis waar we weer dolfijnen hebben gezien. Leuke bijkomstigheid tijdens dit verblijf was het eten. Het was all-inn, en de kokkin bepaalde wat er gegeten werd en op welke tijd! Nu hebben we nergens zo goed gegeten als daar, erg lekker, de traditionele costaricaanse keuken.

Ook hier vlogen de dagen weer voorbij en we werden weer met de boot terug gebracht naar Sierpe om met ons scheurijzer richting San Gerardo De Dota te rijden. ¨The place to be¨ om de magische vogel te spotten. Nu hadden wij hem al gezien, dus besloten we om zonder gids op pad te gaan en alleen lekker te wandelen. Maar je krijgt wat je verdient zeggen ze altijd, en net voordat we weer bij de auto komen zie ik er ineens eentje zitten. Nu zijn wij allebei geen vogelkenners cq. liefhebbers, maar we raakten er toch allebei weer een beetje opgewonden van. Nu zagen we hem van echt dichtbij en hebben we hem nog beter kunnen bekijken en op de foto vast kunnen leggen. Helaas verbleven we maar 1 nacht in deze luxe lodge op 2200 meter hoogte. Hierna zijn we weer doorgereden naar San jose, onze eindbestemming in Costa Rica.

De foto´s moeten we jullie nog even schuldig blijven, maar bij thuiskomst zullen we er nog enkele plaatsen. Voor nu gaan we ons te rustte leggen en tot snel!

Groetjes Charlotte & Patrick.

1. Judith en Arjan:
    Leuk om te lezen!
    Ben benieuwd naar de 'echte' verhalen.
    Tot zaterdag!

Veel liefs, Judith en Arjan
  2. Ria en Paul:
    13 mei 2010
    Wat een verhalen toch weer!
    Een hele goede reis terug en tot vrijdag.
    Dan kunnen we weer lekker bijkletsen.

Groetjes, -xxxx-jes Ria en Paul
  3. margriet gulickx:
    13 mei 2010
    Ook ik heb van jullie vakantie verhalen genoten.
    Patrick en Charlotte, een hele fijne terugreis
    en misschien zien we ons binnenkort nog wel eens in Udenhout
    groetjes margriet
  4. Marleen en René:
    14 mei 2010
    Hallo Charlotte en Patrick

Waarschijnlijk zijn jullie veilig thuis als je dit leest, welkom thuis dus.
    Zo te lezen was de reis fantastisch en inderdaad de foto's wil ik later nog wel zien. Charlotte voor zaterdag alvast Hartelijk Gefeliciteerd en een fijne dag gewenst.
    Groetjes en tot volgende week
    Marleen en René
  5. Pierre, Mim, Pierreke en Anouk:
    16 mei 2010
    Een beetje laat maar toch.
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat mw. De Laat een fijne eerste getrouwde verjaardag heeft gehad.
    Ik ben nieuwsgierig naar de verhalen en de foto's.
    Groetjes en tot morgen.

Pierre, Mim en de kids