Zomervakantie Oz en Oisans

31 juli 2010 - Oz En Oisans Station, Frankrijk

Zo, het zit er inmiddels al weer op! De 2 weken in Oz en oisans zijn voorbij gevlogen. We hebben veel gewandeld en een beetje gefietst.

Om maar met het fietsen te beginnen, we hebben 6 bergen beklommen: de Col d'ornon, de klim naar Oz en Oisans Station, de Col du Glandon, de Col de la Croix de Fer, de Col de la Telegraphe en de Alpe d'Huez. Om die laatste was het vooral te doen. Lot had een streeftijd van 1 uur 30 minuten bedacht. En in de weken vooraf is serieus getraind om dat te halen. Dat de training geholpen heeft blijkt wel uit de tijd van 1 uur 27 minuten en 48 seconden die daadwerkelijk nodig waren om boven te komen!

Verders veel gewandeld onder perfecte omstandigheden. Niet te warm weer en toch veel zon. Er is maar 1 dag verregent, dus dat was super. Het was echt schitterend daar en in vogelvlucht hebben we het volgende gedaan en gezien:

+ 6 bergen beklommen op de fiets.
+ vele bergmeren
+ regelmatig wilde marmotten gespot
+ gletsjers
+ een ijsgrot met ijssculpturen
+ verse sneeuwval
+ berghutjes
+ prachtige panorama uitzichten
+ uren gewandeld
+ watervallen en rivieren

Voor een kleine impressie hebben we een fotoalbum online gezet!

we zijn weer aan het werk, maar de volgende vakantie zit er al weer aan te komen. Van 13-09 t/m 19-09 gaan we lekker fietsen in ......? Waar precies moeten we nog even bekijken, maar het zullen de Ardennen, Eifel of Vogezen worden!

1. Judith en Arjan:
    10 augustus 2010
    Fijn dat jullie genoten hebben van jullie vakantie!
    Jullie zijn weer lekker sportief geweest, leuke foto's!

xxx Arjan en Judith